Dzisiejszy post jest uzupełnieniem tematu, o którym pisałam niedawno na blogu:
Pitch Deck – Jak powinna wyglądać prezentacja dla Inwestorów?
Tak jak w nim wspomniałam, prezentowanie swojego biznesu inwestorom to umiejętność, którą szlifuje się całe startupowe życie. Na szczęście są pewne reguły, które ułatwiają odpowiednie przygotowanie i podpowiadają, czego można się spodziewać. Poprzedni post dotyczył szkieletu prezentacji dla inwestorów. Wspominałam również, że graficzne szablony możecie pobrać tutaj.
Dzisiaj macie przed sobą listę pytań, które zwykle padają podczas prezentacji. Oczywiście nie padają wszystkie, czasem tylko 5, a czasem 25. Kolejność poniższych pytań nie ma znaczenia.
Lista ta idealnie służy jako konkretny trening przed rozmowami – takie ćwiczenie naprawdę dużo pomaga!
PRODUKT
Nad czym teraz pracujecie? / What are you working on?
Jaką nowość wprowadza to, co tworzycie? / What’s new about what you make?
Dlaczego wybraliście ten pomysł? / Why did you choose this idea?
Kto korzystałby z Waszego produktu? / Who would use your product?
Skąd wiecie, że ludzie tego potrzebują? / How do you know people want this?
Jak rozumiecie potrzeby klienta? / How are you understanding customer needs?
Jakie są kluczowe kwestie w Waszej branży, których inni nie rozumieją? / What are the key things about your field that outsiders don’t understand?
Jak dokładniej działa Wasz produkt? / How does your product work in more detail?
Czego nauczyliście się do tej pory podczas pracy nad Waszym produktem? / What have you learned so far from working on your product?
Co zamierzacie zbudować najpierw? Co teraz zamierzacie robić? Jaki jest następny krok w rozwoju Waszego produktu? / What part of your project are you going to build first? What are you going to do next? What is the next step with the product evolution?
UŻYTKOWNICY
Ilu macie już użytkowników? / How many users do you have?
Ilu macie płacących użytkowników? / How many users are paying?
Kto będzie Waszym pierwszym płacącym klientem? / Who is going to be your first paying customer?
Co zaskoczyło Was w zachowaniu użytkowników? / What has surprised you about user behavior?
Dlaczego niechętni użytkownicy wciąż się wstrzymują? / Why do the reluctant users hold back?
WZROST
Jaka jest Wasza strategia dystrybucji? / What is your distribution strategy? How will you grow?
Jak bardzo rośnie Wasza firma? / What is your growth like?
Jakie jest tempo wzrostu użytkowników? / What is your user growth rate?
Jaki jest współczynnik konwersji? / What’s the conversion rate?
MARKETING
W jaki sposób nowi użytkownicy dowiadują się o Waszej firmie? / Where do new users come from? How do users find out about you?
Co sprawia, że nowi użytkownicy próbują Waszego produktu? / What makes new users try you?
KONKURENCJA
Kim jest Wasza konkurencja? / Who are your competitors?
Kto może zostać Waszą konkurencją? / Who might become competitors?
Jakiej konkurencji boicie się najbardziej? / What competition do you fear most?
W jaki sposób Wasz produkt jest lepszy od konkurencji? / How is your product better than your competitors’?
Dlaczego jeszcze ktoś tego nie robi? / Why isn’t someone already doing this?
Dlaczego osiągniecie większy sukces niż inni? Co wiecie, czego inni nie wiedzą? / Why will you succeed over others? What do you understand that others don’t?
FINANSE
Jak Wasza firma będzie zarabiała pieniądze? / How will you make money?
Ile pieniędzy będzie Wasza firma zarabiać rocznie? / How much will you make per year?
Jakie są miesięczne wydatki Waszej firmy? / What’s your burn rate?
Ile wynosi Was koszt pozyskania użytkownika? / How much does customer acquisition cost?
Czy zebraliście już jakieś finansowanie? / Have you raised funding?
Jakie finansowanie obecnie zbieracie? / How much are you raising?
Jak długo Wasza firma może działać zanim zbierzecie finansowanie? / How long can you go before funding?
TEAM
Jak poznał się Wasz zespół? / How did your team meet?
Dlaczego współpracujecie razem? / Why did your team get together?
Kto w Waszym zespole czym się zajmuje? / Who in your team does what?
Kogo następnego byście zatrudnili? / Who would be your next hire?
OGÓLNE
Z jakimi problemami i trudnościami się zmagacie? Jak je rozwiążecie? / What problems and hurdles are you anticipating? How will you overcome them?
Za sześć miesięcy od teraz, co będzie Waszym największym problemem? / Six months from now, what’s going to be your biggest problem?
Jaką ekspertyzę posiadacie? / What domain expertise do you have?
Gdzie tu jest cała filozofia? / Where is the rocket science here?
Podobał Ci się ten post? Jeśli tak, to zapisz się do newslettera, aby dowiadywać się więcej o startupach w Dolinie Krzemowej, o życiu w Stanach lub dostawać informacje o konkursach i nowych wpisach. Możesz być pewny/a, że Twój adres e-mail jest bezpieczny, a wiadomości będą zawierały starannie dobraną treść.